Sunday, December 29, 2013

Lelaki ini diburu polis kerana bawa payung

diburu polisi
Hanya kerana keluar rumah membawa payung membuatkan lelaki malang ini di buru polis  dengan menggunakan helikopter.
Lelaki itu, Michael Di Marzo yang tinggal di kota Olympia, Amerika Syarikat mungkin tidak akan menyangka jika payung hitam yang dibawanya ini akan menjadi masalah besar di seluruh kota dan dia terpaksa diburu oleh polis .

Payung hitam yang dibawa Michael Di Marzo ini mirip seperti senapang sebu sehingga banyak warga yang  menyangka yang Di Marzo sedang membawa senapang serbu untuk melakukan tindakan kejahatan seperti penembakan masal.

Kerana dianggap membawa senapang serbu banyak warga yang melaporkan Di Marzo kepada polis , polis  yang menerima laporan kemudian melakukan pencarian terhadap Di Marzo sengan menggunakan    helikopter untuk mencari melalui udara kerana takut terjadi hal hal yang tidak diingini. Pihak  polis  bahkan sempat menghentikan kegiatan belajar salah satu sekolah sampai Di Marzo ditemukan.

“Saya diikuti oleh sebuah helikopter ketika dalam perjalanan pulang ke rumah saya. Helikopter itu mengitari dan menyorot saya dengan lampu yang sangat terang,” ujar Di Marzo, seperti dikutip Digital Spy, Isnin (25/3/2013).
Tidak lama kemudian polis  mendatangi Di Marzo yang telah berada di rumahnya. Mereka menjelaskan ada yang melaporkan bahawa dia membawa senapang serbu dan meminta maaf atas ketidaknyamanan yang dialaminya.

0 comments:

Post a Comment